Header Ads

Sos. Panduri










8 comentarii:

  1. Ce adancime aproximativa are putul asta? Si unde ajunge?

    RăspundețiȘtergere
  2. Aproximativ 12 metri (4 niveluri subterane). Ne-am uitat atent si nu ducea nicaieri. Se infunda ori posibil era zidit vreun tunel ce continua.

    RăspundețiȘtergere
  3. Din cate stiu eu, duce la Academia Militara.

    RăspundețiȘtergere
  4. Acolo jos (poza 3, coltul dreapta-sus) nu e un chepeng metalic? Poate cauta Ceausescu tunelul "Tudor Vladimirescu"! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri

    1. In Bucuresti, cel mai mare tunel cunoscut este cel denumit "Tudor Vladimirescu". Nu a fost construit in vremea lui Vladimirescu, ci mai tarziu. Poarta aceasta denumire deoarece incepea de langa palat, din preajma bisericii Manastirii Cotroceni, care a fost ocupata, scurta vreme, de arnautii si soldatii lui Tudor Vladimirescu. Tunelul se termina la fosta Gara Filaret. Pe parcursul timpului s-a mai prabusit si in el s-au construit crame celebre (de exemplu Crama Razoare, de langa Cotroceni, pe o lungime de 50 de metri). "Cand l-am vizitat, in anii '70, nu exista strop de infiltratie de apa, era inalt de 5-6 metri, boltit, din caramida arsa, destul de lat, permitand trecerea a doua vehicule, unul pe langa altul). Cand s-au facut sapaturi pentru Casa Poporului s-au mai descoperit anumite portiuni. Am mai fost solicitat sa particip, dupa astuparea uneia din gurile care dadeau in curtea Palatului Cotroceni, la decorarea acestei portiuni cu o minicascada obtinuta prin captarea unui izvor. Din cate am aflat din arhive, constructia acestui tunel a durat 50-60 de ani si a fost finantat si intretinut de negustorii bucuresteni", a precizat arhitectul. http://www.romanialibera.ro/a71250/retea-strategica-de-buncare-si-tuneluri-dedesubtul-capitalei.html

      Ștergere

    2. ASCUNZISUL HAIDUCILOR. Barlogul de odinioara al haiducilor se afla sub Soseaua Pandurilor, la 10-15 metri adancime, iar culoarele sale subterane brazdau cartierul Panduri. Au fost folosite pret de un sfert de veac de vestitii haiduci Tunsu si Grozea. Cateva informatii despre vechile intrari in subteranele medievale au fost culese la inceputul anilor ’70: "Pe strada Razoare, catre Drumul Sarii, colt cu calea ferata Gara de Nord-Dealul Spirii-Giurgiu (vechea linie ferata), era o carciuma care purta firma «La Cotroceni». Si aici a fost pe vremuri o gura a tunelului, cei doi proprietari greci ai localului amenajand o parte din galerii pentru depozitarea butoaielor cu vin".

      TUNELUL DE SUB PANDURI

      Suntem in 1973, data la care, "in curtea caselor din Soseaua Panduri nr. 125, pornea o galerie care se desfacea apoi in alte trei ramificatii: una trecea pe sub calea ferata, alta pe sub Soseaua Panduri si ultima catre biserica din curtea Palatului Cotroceni. Potrivit lui Vasile Radu, de la Biblioteca Academiei, care locuia pe Str. Dr. Teohari, "tunelul din Panduri avea bolti atat de largi, incat ar putea sa mearga pe sub ele un om calare sau care incarcate. Se pare ca aceste galerii corespundeau cu cele din Strada Cazarmii" (Simion Saveanu).

      CARCIUMA DE "LA SORA", ASCUNZISUL RAUFACATORILOR

      Subteranele din zona firmei "La Cotroceni" erau folosite la 1973 ca "pivnita pentru bauturi alcoolice". De aici, "haiducii Tunsu, Zdrelea si Maruntelu cunosteau reteaua de drumuri subterane. Drumul subteran cel mai frecventat de haiduci a fost sub carciuma «La Sora», situata peste drum de Institutul Pedagogic. Dedesubtul ei pornea o galerie ce comunica si cu altele si iesea la mare departare, intr-o mahala a orasului". Haiducii, raufacatorii erau cei mai informati in privinta acestor subterane. De multe ori scapau nevatamati din ghearele oamenilor legii ascunzandu-se prin ele. http://jurnalul.ro/editie-de-colectie/caile-tainice-ale-boierilor-41499.html

      Ștergere

    3. Stiu ca in anii 1985-1987 s-a facut un tunel de acces intre Palatul Cotroceni si Casa Poporului. Stiu exact acest lucru ca am locuit in zona Panduri, aprox vis-a-vis de strada Dr Severeanu. O parte din pamant s-a scos prin terenul viran existent la coltul strazii Severeanu cu sos Panduri. Acolo a existat o imprejmnire cu panouri de la Metrou (cu "M" pe ele), de unde basculantele incarcau pamantul extras. Scutul s-a lansat in dreptul Ecran Club unde se scotea si o cantitate enorma de pamant (erau "munti" care impresionau! Aceasta "sosea subterana" se parcurgea cu automobile electrice dar avea si o legatura cu magistrala 1 de Metrou (Indstriilor - Republica) http://jurnalul.ro/observator/asumare-cu-proteste-sindicalistii-si-pensionarii-picheteaza-parlamentul-545903-comentarii-order1.htm

      Ștergere

Copyright © 2009-2017 by Reptilianul Collective. Un produs Blogger.