Header Ads

Imobil de pe Str. Covaci

Într-una dintre plimbările mele, am descoperit lângă Biserica Curtea Veche o clădire construită pe la începutul secolului XX, pe vremea halelor de flori din piața Sfântu Anton. E imposibil de ignorat, pentru că este cea mai înaltă construcție din perimetrul format de străzile Covaci, Șepcari, Franceză și Soarelui. Nu departe de intrarea găsită în strada Covaci se află și fostul Hotel Universal, acum în renovare, lângă care Mihai Eminescu a lucrat ca redactor la ziarul Timpul. Clădirea părăsită, ascunsă de fațadele frumos ornamentate ale caselor vecine, a fost cu siguranță un bloc de locuințe. Nu se știe dacă aici au locuit angajații ziarului Timpul, florăresele din piața Sfântul Anton sau pur și simplu oameni fără vreo implicație în zona comercială de alături. Nici interiorul nu oferă vreo dovadă în acest sens. Cel mult am aflat că blocul a fost locuit până acum trei ani, după care s-a așteptat o expertiză pentru a intra în reabilitare, la pachet cu casele vecine. Dar probabil acest lucru se va-ntâmpla la anu’ și la mulți ani.










Hanul lui Manuc vazut de pe acoperisul cladirii.







Biserica Curtea Domneasca


by Axelanti

8 comentarii:

  1. Au evacuat toata cladirea intr-un final? Pana sa inceapa sapaturile pe la etaju unu mai erau doi trei musterii. Ai gasit si alta intrare decat cea prin strada Soarelui sau ai luat-o vitejeste prin santz?

    Foarte misto cladirea si pozele de final.

    RăspundețiȘtergere
  2. Am intrat chiar prin strada covaci, printr-un fel de gang cu o usa metalica deschisa. Era sambata. Nu era nimeni in cladire, in schimb sunt urme ca ar fi fost cat de cat populata de oameni (posibili muncitori) doar la etajele inferioare.
    Multumesc pentru comentariu si apreciere!

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu e abandonata chiar va trebui sa-i fac o evaluare in toamna caci probabil va avea parte de o reabilitare in cursul anului urmator, la pachet cu casa din Soarelui pe unde se intra.

    RăspundețiȘtergere
  4. interesant cum îmi găsesc mugurii de idei crescuţi şi înfloriţi pe blogurile preferate! :) deunăzi priveam cu interes şi părere de rău clădirea în discuţie printre grilajele porţii din spate a muzeului Curtea Veche şi de pe terasa superioară a aceloraşi ruine...

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna,stiu cladirea de multi ani si de-abia azi (martie 2012) i-am descoperit intrarea,cea pe care o pomenesti si tu prin strada Covaci. Dupa carpele de pe la geamuri, banuiesc ca principalii locuitori or fi fost satre de tigani si alti delincventi, si in alte vremuri mi-ar fi fost frica sa patrund prin gangul din Covaci. Acum jos e un pub ok (ceva cu Vlad Tepes), insa partea de sus,cu geamuri sparte care balangane in vant, e tot sinistra. Cu sotia mea am botezat-o "Casa cu serpi"

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut! sunt mai multe cladiri alaturate care comunica intre ele si practic sunt doar doua intrari: cea din covaci (prin gang) si cea din str. soarelui. N-am inteles de ce tocmai "cu serpi" :D

      Ștergere
  6. Buna, aveti cumva vreun releveu al acestei cladiri (chiar si poza/scan dupa planuri oricat de vechi)? Sunt student la arhitectura si as avea nevoie pentru proiectul de diploma care consta in reabilitarea acestui imobil. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut! Nu am pus mana pe niciun releveu al cladirii. Imi pare rau!

      Ștergere

Copyright © 2009-2017 by Reptilianul Collective. Un produs Blogger.